tisdag 25 september 2007

Gässen flytta

Dagens fikabordskunskap:

Jenny: Sparkling, du är för kräsen. Du får sänka dina krav, annars kommer du aldrig att träffa någon man.
Jag: Men SÅ höga krav har jag väl inte? Jag tycker ju bara att det kunde vara trevligt om de åtminstone hade läst någon bok...i alla fall någon som inte är Clas Ohlsson-katalogen. Fast det hade ju sållat bort allihop runt det här bordet i och för sig.
Stefan (tröstande): Nu ska det komma en bok som ska handla OM Clas Ohlsson. Den ska jag köpa till svärfar i julklapp.
Tord: Vadå, det står ju jättemycket spännande saker i Biltema-katalogen till exempel.
Christian: Ja, och i Jula-katalogen. Den är dessutom riktigt tjock. 


Något senare i diskussionen:
Jag: Tord var så äcklig en gång när han stod och höll i en flaska handkräm, så tittade han på mig med världens ful gubbe-blick och sa "kan du räcka mig Elloskatalogen?" i falsett på jättekonstigt dalmål.
Tord (sårad): Vadå, det där var faktiskt min Region Mitt-dialekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar