torsdag 27 september 2007

All work and no fun?

Och så lite korridorssnack:

Jag: Micke har köpt mina gamla högtalare för 800 spänn. Fast han har bara betalat, inte hämtat dom.
Tord: Men Micke...fan vad du har blivit lurad!
Micke: Jag vet...Vi var nere i hennes källare och så bara kände jag ett slag i huvudet och allt blev svart. Sedan när jag vaknade fattades det 800 kronor i min plånbok. Och så var jag alldeles öm i skrevet!
Jag: Vad heter det när man utnyttjar någon som är mindre vetande?
Tord: Äktenskap!
Jag: Hahaha, men allvarligt. Finns det inte någon slags juridisk term för detta i stil med bona fide och mala fide?
(En diskussion kring om det finns någon sådan term och vad den i så fall heter)
Jag:
Ja, i alla fall, vad jag skulle säga var att om det fanns en sådan term så var det vad jag gjorde med Micke i källaren.
Tord: Jag skulle snarare benämna det "tidelag". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar