onsdag 8 augusti 2007

- Nice beaver... - Thank you, I just had it stuffed.

På aftonbladet.se kan man idag läsa om att en badstrand i Lindesberg "ockuperats" av arga bävrar som burit sig illa åt genom att bita en mormor blodig och dessutom ge henne en smäll med svansen. Det skulle jag ha velat se. Det lär jag inte få se, eftersom hela bäverkolonin nu ska utrotas och hyddan sprängas. Bortsett från det tycker jag att såna här nyheter är väldigt underhållande.

Och det roligaste av allt är att kvällstidningar alltid måste ha med ett så kallat expertutlåtande. Expert: Är man vid vattnet och ser en bäver så bör man passa sig får man lära sig idag.
Jag undrar vem som vill gå till historien som "bäverexperten" när man i själva verket är den som är ansvarig för skyddsjakten.


Fast man är kanske hellre ofrivillig bäverexpert än den som tvingas göra ett scoop på temat "skrämda badgäster", vad vet jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar