tisdag 21 augusti 2007

Me and my bubblegum gun.

Idag bjöd Tord mig på ett efter-maten-tuggummi. På vägen tillbaks från lunchrummet blåste jag en bubbla. Eller jag försökte och misslyckades å det grövsta så att hela tuggummit föll till marken i slow motion, som ett visset löv. 

Framför mig gick min chef. I samma stund som den tänkta bubblan lämnade min mun och omsatte formeln för fritt fall från teori till praktik vände han sig om och bevittnade det hela. Det var en för mig mycket ovärdig situation, särskilt som hans kommentar till det hela var Men väx upp!

Min fråga är vad man gör i en sådan situation utan att förlora ansiktet. Fast jag tror inte det finns någon lag som förbjuder 39-åringar att blåsa tuggummibubblor. Men det är kanske bara en tidsfråga.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar