tisdag 14 augusti 2007

När polisen sprängde lönnkrogen sa jag "Skål för friheten!"

Samtal i tvättstugan mellan mor och utflugen dotter anno 2007. 

Puppan: Herregud vad mycket tvätt du har. Jag skulle aldrig kunna tvätta så sällan som du gör. Jag tvättar hellre flera gånger i veckan istället för att tvätta hundra maskiner varannan vecka. 
Jag: Det här är fyra maskiner, inte hundra.
Puppan: Det är nog vad jag tvättar varje gång jag tvättar.
Jag: Ja, men så byter jag inte kläder fem gånger om dagen heller som du gör.
Puppan: Nej, men man måste ju...Det kommer ju sprit och sånt på dom.
Jag (uppgivet): Men herregud...
Puppan (lugnande): Men du behöver inte vara orolig, mamma. Det är bara sprit...Inte knark!
Jag: Nähä...
Puppan: Och vet du vad min kompis Felix säger? Han säger att han är trött på knark.
Jag: Är det meningen att jag ska bli lugn nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar