torsdag 9 augusti 2007

Caspar David Friedrich och hans fru funderar nu på att döda Jonas

Just nu läser jag boken "Pol Pots leende" av Peter Fröberg Idling och det har hittills varit en intressant läsupplevelse.

Det enda som distraherar en smula är att jag och delar av min familj tämligen ofta slänger ur oss orden Kom och fira Polpottans dag på Röda Khmerernas fritidsgård. Sedan skrattar vi länge åt detta*. 
Det har strängt taget ingenting att göra med vad som egentligen hände i Demokratiska Kampuchea. Jag antar att jag är en smula...ofokuserad just nu.

* Nej. Jag tänker inte ens försöka förklara. Antingen har man sett Varan-TV och förstår det roliga, eller så har man sett Varan-TV och inte förstått det roliga. Eller så har man inte sett Varan-TV alls. Den sistnämnda gruppen är det faktiskt ganska synd om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar