lördag 11 augusti 2007

Det här är ju typisk blåsyra!

I samband med ett visst alkoholintag tenderar mycket av det som sägs vara så fruktansvärt klokt och roligt och tänkvärt, och då händer det att jag noterar det någonstans för att även komma ihåg det även dagen efter kvällen före, eller hur det nu brukar heta. För då är ju oftast de här alkoholmarinerade insikterna som bortblåsta, och tur är väl det. 
Men sedan kan jag hitta små lappar med mer eller mindre begripligt innehåll när jag minst av allt anar det. Det är lite roligt, nästan som om jag vore schizofren eller att det fanns en ond person i min närhet som skriver små meddelanden till mig, ungefär som när det stod Varför äter du så mycket apelsiner? målat på dörren till Claras lägenhet i filmen Falsk som vatten.

Idag när jag tog upp ett litet block för att göra en anteckning kunde jag läsa meningen Jag såg Satan gå genom Boarps missionshus som en stor och lurvig hund på en sida.

Jag undrar vem som var med om denna fruktansvärda upplevelse. Kan det ha varit jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar