tisdag 10 oktober 2023

Bouncing off a satellite

Igår hade jag tid hos tandläkaren klockan åtta på morgonen SHARP. Tog bilen in till stan, parkerade på en gratisparkering lite utanför själva stadskärnan och promenerade därifrån till tandläkarmottagningen medan jag låtsades att jag var en sån som börjar jobba på kontoret i city klockan åtta på morgonen SHARP. Känslan av att vara en betydelsefull människa på väg till ett betydelsefullt jobb på ett betydelsefullt kontor förtogs väl lite av att ingen annan, i alla fall ingen jag såg, var klädd i barfotaskor, adidasbyxor och en 20 år gammal Helly Hansen, så det var lite svårt att föreställa sig att jag skulle trippa in på ett kontor någonstans mitt i smeten och börja, ja inte fan vet jag vad de pysslar med på dom där kontoren mitt i centrum, med dresscode och där folk verkar börja sin arbetsdag med att babbla om jobbrelaterade saker i mobiltelefon redan på vägen till jobbet, men det är säkert något välbetalt och meningslöst. Eller så är det bara som jag har blivit världsfrånvänd efter att ha ugglat på ett industriområde utanför stan i drygt 20 år och har ingen aning om hur folk i den riktiga världen beter sig. 

Fick i alla fall min nya tand, eller tandkrona för att vara korrekt, och det var inte heller så att jag fick den utan det kalaset gick på 5 100 riksdaler. Tur att i alla fall parkeringen var gratis, hehe. Hasade mig sedan tillbaks till jobbet och kände mig sjukt trött, urlakad, dränerad på energi, här kommer alla efter-tandläkarbesöket-känslorna på en och samma gång, men det var ju bara att bita ihop och leverera. Åkte hem och gick ut med hundarna i skogen, beslöt att skippa den inplanerade tabata-träningen och vegeterade i soffan ett par timmar tills det var dags att åka till stallet. Svängde inom bibblan för att hämta en bok jag reserverat och fick då premiär-låna i den för dagen nyinstallerade självbetjäningsdisken. COOLT! Jajaja, jag vet att det har funnits på andra bibliotek i åttahundra år, men på vår lilla filial har alla utlåningar och tillbakalämningar av böcker skötts över disk av bibliotekarie-Eva på samma sätt som det gjorts i alla tider. Eller ja, förr fick de ju såklart sätta ett stämplat datumkort i en ficka längst bak i boken som sedan plockades bort när boken återlämnades, nu är ju allt sånt "på datan" (som man sa i digitaliseringsålderns gryning), men själva principen att lånetransaktionerna sker via en mänsklig varelse bakom en disk kvarstår ju. Men ja, jag hoppas att bibliotekarie-Eva får nya (och kanske också lite mer meningsfulla?) arbetsuppgifter nu. 

Funderar på att kontakta någon sjukgymnast, förlåt fysioterapeut, eller motsvarande. Har ju haft ont i ett muskel/senfäste i höger armbåge sedan jag bar ved på semestern och det är ju ändå ett par månader sedan, så det borde ju ha slutat göra ont nu tycker jag, men det gör det inte. Har provat med Voltaren, armbågsskydd från Back on track, Laserkvinnan har gett den ett par omgångar, har provat att vila, träna som vanligt, INGET HJÄLPER. Det gör ju inte jättejättejätteont så att det direkt hindrar mig i min vardag, men tillräckligt ont för att det ska vara irriterande och sänka min livskvalitet något snäpp. Känner att min verktygslåda för självhjälp är uttömd så nu får väl någon annan ta en titt. Kanske finns det någon övning att göra, någon nål som kan stickas in någonstans, inte vet jag. Ska ringa ett ställe idag och höra mig för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar