söndag 9 oktober 2011

The Station Agent

Igår såg jag filmen The Station Agent utan några som helst baktankar, den bara råkade börja samtidigt som jag bläddrade förbi TV4 Film med fjärrkontrollen samtidigt som vi var barnvakt. Fast sedan fick min man och Adrian klara sig själva i en och en halv timme, för jag var fast. Jag tyckte det var en toppenfilm även om den egentligen inte handlade om någonting särskilt, inte många ord sades och den saknade slut. Eller, den tog ju förstås (tyvärr) slut, men eftersom ingenting egentligen hade hänt och det inte heller hände något som liksom avrundade historien så kunde den lika gärna ha fortsatt lite till.

Men jag gillade den ändå, som sagt. Den var mysig och lågmäld och lite sorglig på samma gång. Och inte på något sätt förutsägbar. That's the way I like it.

Missa inte den här filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar