tisdag 25 oktober 2011

Jakten på Ulf Lundell har startat!

randigkatt har begärt ett paparazzireportage om Ulf Lundell, och jag kände lite att...varför inte? Varför ska Uffepuffe sitta där nere och trona på Österlen och skriva omständliga och rätt så tradiga och lite självgoda böcker och gnälla om allt mellan himmel och jord helt ostört? Min man såg honom i och för sig en gång på systembolaget i Tomelilla. Han, Lundell alltså, for in som ett jehu, rände runt ett varv och sedan ut igen med oförrättat ärende. Om det nu var ett ärende och inte ett led i någon mystisk KBT-avvänjningsprocedur.
Själv har jag aldrig haft den äran att stöta på mannen, myten, legenden. Så nu djävlar ska han synas i sömmarna. Jakten börjar idag (lite smått, för jag hade inte riktigt tid. Men det är tanken som räknas).


Väg 9, här svänger man av för att skåda MÅNE ÖVER HAVÄNG.



Vägen till Ulf Lundells hus. Nej, jag skojar bara. Det här är arboretiet i Kivik.
Ett stenkast från Uffe. 




Havet vid Kivik. Uffes vardagsutsikt.


Mer utsikt från Uffes fönster. Eller, ja, i princip. Jag stod inte EXAKT där.
 Mina paparazzi-skills är inte sådär jättehöga (än så länge).


Så här kan det se ut när Uffe går en promenad vid havet i Kivik och tänker stort
och djuplodande. Ja, ni får själva tänka in en Uffe i den här bilden eftersom han
uppenbarligen befann sig någon annanstans idag.




Inte en granne så långt ögat kan nå, TACK GODE GUD, skulle väl dom flesta
säga. Vem vill ha Ulf Lundell som granne? Det måste ju vara som att bo granne
med Satan själv.


Det är de där pinnarna till vänster i bild som (bland annat) stör Uffes magnifika
Österlen-utsikt. Det sägs att när man är där så kan man se in i Ulf Lundells
hus och att det är därför han bråkar så förbannat om dom. Nu har ju det där
djävla Kivik Art Center (där dom står) bara öppet på sommaren,
så det får väl bli ett projekt för 2012 då. TO BE CONTINUED!


3 kommentarer:

  1. Jag är djupt imponerad! Kanske inte lika djup som Havängsmannen himself, men ändå.

    Ska bli spännande att se om du får närkontakt av tredje graden!

    SvaraRadera
  2. Satt och åt äggakaka på en uteservering i Simrishamn. Lundell glider ner vid bordet bredvid med ung vacker tös. Hon vin han Ramlösa.

    SvaraRadera