måndag 17 oktober 2011

Blue monday

Den här veckan har inte börjat särskilt bra:

1. Glömde mitt armbandsur hemma. När jag jobbar är jag sjukt beroende av att ha en klocka att titta på, och nu måste jag helt plötsligt hala upp mobilen alternativt titta på väggklockor som samtliga går fel. Störigt. Jajaja, jag vet att det finns folk som aldrig har klocka och som är skitmalliga och beter sig som att de är fria andar som inte tycker tiden är så viktig, men jag är inte en av dom.
2. Fick inleda arbetsdagen med att gå och hämta en spade och skyffla iväg 1 st död kanin som dragit sitt sista andetag på vägen mellan parkeringsplatsen och labbet. Det känns lite sådär att kila omkring med en spade (OCH ett lik) klockan halv sex på morgonen och det var väl FAN vad folk det skulle passera just när jag stod och hivade in ex-kaninen i några avlägsna buskar "till kråkorna". Dessvärre var det inte ens förra veckans kanin, utan en ny förmåga. Det här bådar inte alls gott inför framtiden. En pestkanin = sånt som händer. Två pestkaniner = förmodligen kommer detta scenario att upprepas ett antal gånger under den kommande hösten och vintern. Något att se fram emot!
3. När jag skulle boka mitt favorit-spinningpass så var det fullt. Hur kan det vara fullt? Det har aldrig varit fullt förut. Hur många har möjlighet att gå på spinning redan klockan 17.00, jobbar inte de flesta så att de kommer hem typ...17.00? Det brukar inte ens vara några unga människor (studenter med mycket fritid) på det passet, utan bara gamla stötar. Och så jag då. Men det är väl idel desperata hemmafruar och män med pengar och makt som kan träna på arbetstid, som sig bör när man tränar på ett djävla rikemans-gym.
4. Någon pajas har klantat till bokning av transporter på jobbet, vilket innebär att jag har fått jobba som ett AS hela dagen. Och som om det inte var nog med det så blir jag överöst med mail och telefonsamtal med frågor om hur lång tid det tar för mig att göra mitt, eller varför inte folk som bara kommer förbi för att fråga "om jag inte är klar snart". Som om det hela vore MITT FEL!
5. Har anmält Remus till ett mentaltest i helgen och inte fått något besked på om jag/vi har kommit med eller ej, vilket innebär att jag måste ringa och jaga någon Lennart på någon brukshundklubb i Tjottahejti för att höra om anmälan kommit bort eller ej. Jag är för stunden grundligt trött på brukshundsklubbsmänniskor och har INGEN LUST med detta. Saker kan väl för farao bara flyta på?
6. (BUBBLARE från punkt 4). Sa innan lunch till truckföraren att det sista skulle bli klart att lasta klockan 14, ändå måste han nödvändigtvis ringa  klockan 13.45 och fråga hur landet ligger för närvarande. Ett blodtryckshöjande samtal till och jag får börja medicinera.
7. Bad hairday. Mitt hår brukar sköta sig själv, men när det når en viss längd ser jag mest av allt ut som en blandning mellan Kurt Cobain och ett penntroll. Varför inte idag liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar