måndag 5 maj 2008

You were the first to put your hand up and shout "Down with everything"

Jag fick ett av alla såna där miljontals tramsmail med tvivelaktigt innehåll som far omkring som flygande holländare i cyberrymden och som alla ser som sin uppgift att sprida till kreti och pleti. Det här var ett med så kallad "hjärngympa". En av uppgifterna var att räkna alla F i texten Finished files are the result of years of scientific study combined with the experience of years...och sedan skulle man scrolla ner en bit och bli hemskt förvånad över att det var 6 stycken. Det blev inte jag, snarare blev jag förvånad över att folk uppenbarligen inte klarar av att räkna, det var ju inte precis som att man skulle hitta alla F i Gamla Testamentet. 

Men i alla fall, enligt detta mail med tvivelaktig ursprungskälla påstods det att Hjärnan ser inte ordet "of". Ofattbart, eller hur? Alla som räknar 6 F första gången är ett geni.

Det var väl det jag visste. Även om jag kanske trodde att det skulle ta sig uttryck på lite andra sätt än att kunna räkna något fler än ena handens fingrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar