torsdag 15 maj 2008

I bet I could fry an egg on your head right now

Ända sedan jag reste mig, kastade den tomma popcornkartongen i soptunnan och gick ut från bion efter att ha sett Kill Bill Vol.2 har jag bönat och bett till högre makter och Hollywood om en trea. Och nu verkar det som om Quentin Tarantino låter sin nåds sol lysa över mig och gör mig till viljes.  

Först Indiana Jones och nu Kill Bill. Det här är nästan för bra för att vara sant. Tänkte jag uppsluppet.

Fast...tänk om den inte är bra? Tänk om jag blir gruvligt besviken? Tänk om den inte alls besvarar alla frågor som jag har kring The Deadly Viper Assassination Squad? Tänk om det bara är ett billigt hopplock utan handling i syfte att finansiera Quentin Tarantinos semesterresor till...ja, vart han nu kan tänkas vilja resa. Han vill kanske inte resa någonstans, han har ju för fan varit överallt i hela världen och spelat in, han vill kanske bara vara hemma och koppla av och slippa alla kameror och snarstuckna Hollywoodskådespelare, och så tänker han "jamen okej, en sista gång då" innan han drar sig tillbaks till någon stuga i en avkrok för att leva pensionärsliv och sitta på en ljugarbänk utanför handelsboden och berätta skrönor om jakt och fiske för att slippa skämmas över ett manus som är tunt som diskvatten. 
Då blir det kanske en annan film: Kill Quentin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar