torsdag 5 januari 2023

Till stallet istället, v 1 2023, pt 2

Idag var det drama i dressyrgruppen - jag RAMLADE AV!!! Har inte hänt på denna sidan millenniumskiftet, minns faktiskt inga omständigheter kring senast jag damp i backen, men längesen var det. Vad som hände den här gången var att Köttbullen lyckades med konststycket att snubbla på sina egna framben utan att vi gjorde något mer dramatiskt än travade längs med fyrkantsspåret. Trodde vi skulle gå omkull för hon dök ner på knä och därifrån dök jag vidare ner i marken och hon lyckades kränga sig själv på rätt köl igen. Så det var inget dramatiskt fall, slog mig inte utan det var bara att kravla sig upp på fötter och vidare upp på Köttbullsryggen (via pall såklart, hehe) och sedan fortsatte vi som om ingenting hade hänt. 

Vi red ingen speciell övning för det var meningen att det bara skulle vara lite mjukstart och fokus på sits och vägar och lite annat, bland annat skulle vi när vi red lätt stå upp två steg och sitta ner ett, vilket skulle vara "en utmaning för centrering och bålstyrka". Blev så himla nöjd med mig själv för det gick plättlätt, kul att ens övriga träning ändå verkar göra lite nytta. Sen skulle vi sitta ner två steg och rida lätt ett och det gick också bra. I galoppen blev Köttbullen stark och drog iväg lite, men i övrigt gick det bra. Från och med nästa vecka utlovades dock HÅRDTRÄNING, så det ser vi fram mot. Eller i alla fall jag, hehe. Det var två nya personer med i gruppen, hoppas det betyder att Skrattet slutat. Har inte riktigt koll på hur många vi egentligen ska vara i den här gruppen men det är ju en s k specialgrupp så lite färre än i en vanlig grupp ska man väl ändå vara? Nu är vi 7 stycken, det är rätt lagom. Aja, den som lever får se.


3 kommentarer: