fredag 20 januari 2023

Luther, leave me alone please

Igår jobbade jag en del med den biten som i min befattningsbeskrivning kallas "strategisk och långsiktig", vilket innebar att jag ägnade kanske halva dagen åt att bara tänka. Det är ju arbete som också ska göras, men känns som lite fusk när man liksom inte producerat något riktigt konkret utan i bästa fall har en bunt lösryckta anteckningar som någon gång kanske kan användas till någonting. Skum känsla, men ja. Så får det banne mig vara ibland, får jag säga till Luther som sitter på min axel och skakar på huvudet med rynkade ögonbryn. 

Som straff för det, eller kanske är det någon som sitter och sticker nålar i en voodoodocka, så har jag haft en helvetisk huvudvärk hela dagen. Inte många djupa tankar har tänkts, kan jag ju lugnt säga, men som väl är finns det även ett operativt inslag i mitt arbete så nu får väl Luther ändå nöja sig. Nu är det dags att gå hem, ska först ta en vända till Lille P och sedan hem och slappa tills det är dags för HANDBOLL 20.30. Island står för motståndet och det känns rätt nervöst för det är inget dåligt lag. Sverige har ju skam till sägandes faktiskt glidit lite på en räkmacka genom första gruppspelet, men nu är det mellanrunda, blåbärsnationerna har försvunnit och vad som helst kan hända. GULP. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar