onsdag 27 februari 2013

Se hur för dig och mig hon får så underbara kläder

Satt en god stund och pillade med min såkallade SMARTPHONE igår för att få den att vilja väcka mig till ljudet av fågelsång och porlande bäckar, men i helvete heller. Den funktionen fanns bara så att den börjar kvittra lite diskret innan det riktiga larmet drar igång, det gick inte att vakna till detta allena. Det finns kanske någon APP som löser detta, men det orkar väl ingen fan hålla på och leta efter.

Löste däremot problemet med att få över en ringsignal från sin dator när dator och telefon inte vill kommunicera. Eller problemet i sig kvarstår väl, jag vet inte riktigt hur alla andra gör, men när jag kopplar ihop dator och telefon så talar datorn om att jag har kopplat in en kamera och frågar om jag vill importera bilder och det är ungefär allt som händer. Så 2013...not. Och som sagt, jag blev helt matt av tanken på att sitta och pilla med minneskort och ha mig igår, så jag gav upp. Men så kom jag på att jag kunde skicka ringsignalen till min gmail, och så öppnade jag mailen i telefonen, klickade upp bifogad fil och VIPS kunde man välja om man ville ha den som ringsignal eller larm eller nåt annat. HA! Kan man bara jobba sig runt problemen så går ju livet som en dans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar