onsdag 6 februari 2013

The King's Speech

Nä, men nu känner jag att jag kanske måste skriva om något annat än min nya telefon. Igår gick jag hem från tantgympan och fröjdades åt att det återigen var barmark, eller åtminstone nästan. Jaha, men när jag vaknade i morse så vräkte väl snön ner och allt var vitt igen. Nä, men nu känner jag att jag kanske måste skriva om något annat än vädret och hur mycket jag hatar snön och minusgraderna. Men då blev det



[BLOGGTORKA]



I alla fall: Häromdagen hörde jag på radion att man har hittat Rikard III:s kvarlevor under en parkeringsplats i Leicester, Storbritannien.  Då undrar man ju lite hur man vet att det är just han, om man DNA-testar måste man väl ha någonting att matcha mot, och eftersom Rikard dog redan 1485 och var enligt uppgift den siste av sin ätt (när han dog så swosch gick makten som ätten Plantagenet suttit och gottat sig över i flera hundra år över till ätten Tudor), exakt vad är det man har jämfört DNA:t med? Och hur som helst, varför har man anlagt en parkeringsplats på en kungagrav? Och om man nu råkat göra det utan att veta om det, hur kom man på just NU att det eventuellt skulle kunna ligga en kung begravd exakt just där under asfalt och grejer utanför Leicesters kommunalhus av alla platser på jorden?

Så många frågor, så få svar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar