tisdag 12 februari 2013

The fettisdag

Det har snöat halva natten och större delen av dagen. Man kan ju sannerligen hålla sig för skratt. Till och med vår granne börjar ledsna och vill ha vår nu, sa han idag när vi var ute och skottade våra uppfarter sida vid sida som några risfältsarbetare i Demokratiska Republiken Kampuchea.

Idag skolkade jag från tantgympan och åt semlor istället. Är det fettisdag så är det! Nä, men allvarligt. Var hembjuden/kommenderad till The Wendels med semlor efter jobbet idag och när jag hade kommit hem därifrån och tillsammans med min man i förenad kraft skottat bort all DJÄVLA snö från uppfarten och gårdsplanen samt burit in ved så var klockan kvart över fem, och då hade jag inte ätit någonting förutom semlan. Tantgympan börjar klockan sex, så det kändes inte som att det skulle bli bra hur jag än gjorde. Äta en banan = blodsockerfall, äta något rejält = spykänsla, var inte sugen på något av detta efter cirka halva passet, så jag stannade som sagt hemma istället. Har laddat ner en tränings-APP som Nikky tipsade om, det borde ju gälla som ett pass. Eller kanske inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar