tisdag 19 februari 2013

Tisdag = surt

Jamen alltså tisdagar är väl ena djävla rövdagar ändå? Rent generellt sådär. Man har redan glömt vad man gjorde i helgen som gick och det är evigheter till fredag eftermiddag. Den här tisdagen känns extra rövig. Det snöblandade regnet från igår hade frusit i natt och förvandlats till ett krispigt betongtäcke som liksom hade blivit ett med The Queen of Volvo. Har sagt det förut (cirka en miljard gånger), säger det igen: FAN VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ VINTERN. Kom till jobbet efter att ha legat och puttrat bakom plogbilen ett bra stycke. Jobbade, men blev fan i mig avbruten hela tiden av än det ena och än det andra, alternativt kom inte vidare för att jag inte fick fram den information jag behövde. Vilken skitdag. Är dessutom på extra dåligt humör på grund av a. höftmuskelinflammation, b. dagisvirus och c. kraftigt reducerad nattsömn på grund av a och b. Först kan jag inte somna för att min man snarkar och/eller jag hostar. Sen vaknar jag varje gång jag vänder mig för att det gör ont i höftmusklerna när jag rör mig, och via ett hittills okänt anatomiskt fenomen så sitter de uppenbarligen fast i varenda muskel som finns i hela kroppen. Eller åtminstone känns det så. RÖV är det enda ordet man kan använda i det här sammanhanget för att beskriva känslan av opepp. Sedan kan jag inte somna om för att min man snarkar och/eller jag börjar hosta, eller för att Remus har tagit en tur till nedervåningen för att se så att allt står rätt till där, och sedan kommer tassande och ställer sig vid min sida och gnäller för att jag ska lyfta upp honom i sängen igen. Han hoppar obehindrat upp och ner i soffor och fåtöljer utan att tveka, och jag vet att han kan hoppa upp i sängen också, men av någon anledning har han fått för sig att det måste gå till exakt på det här sättet. Det är som i Låt den rätte komma in. Ja, och sen så är det för varmt. Eller för kallt. Eller så börjar tankarna vandra iväg mot ytterst suspekta träskmarker där inget gott finns att hämta.

Tisdag, som sagt. Det är inte ens något bra på tv. Nu är jag tydligen en sån som gnäller över att det "aldrig är något bra på tv" också. Allt är jävelvinterns fel.    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar