söndag 10 februari 2013

SoA - en snabb kritisk granskning

En sak som jag inte direkt fattar med Sons of Anarchy. Om man är ett sånt där tufft motorcykelgäng, som BARA är i luven med andra motorcykelgäng och när alla dessutom är så djävla snarstuckna så att de bara "alltså, jag såg att du tittade på min motorcykel, så nu måste jag döda dig" så fort någon så mycket som andas. Det verkar ju skitjobbigt. Men jag har lösningen. Varför tar de inte bara och hyr in ett gäng torpeder och liksom mejar ner hela gänget en gång för alla istället för att hålla på med det här fjutt-dödandet hit och dit? Merparten av grabbarna i Samcro sitter ju mest och hänger utanför den där verkstan hela dagarna, det vore ju asenkelt för Aryans eller Mayans eller Niners att bara betala någon för att åka förbi lite snabbt och skicka iväg några rejäla skottsalvor och sedan dra därifrån kvickt som attan. Å andra sidan så kan ju valfri mc-tuffing skjuta besinningslöst mot valfri fiende på max 10 meters avstånd utan att få in EN ENDA TRÄFF. Hur sannolikt är detta? VA?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar