måndag 18 februari 2013

Jamen det går ju bra nu!

Idag för ett år sedan föddes familjens minste prins, Oliver. Igår när vi hade kalas skojades det om att Nikky hade varit tvungen att åka hem från sjukhuset i förtid för att ta hand om DeeWee, som hade fått en killförkylning. Denna killförkylning drabbade sedermera även resten av släkten, och var verkligen ingenting man skojade bort. HE-RRE-GUD vad vi var sjuka. Och nu verkar vi vara där igen. Vecka 8 är inte längre känd som "sportlovsveckan" utan mer som en vecka av snor och hosta och snudd på näradödenupplevelser. I morse tänkte jag att idag ska jag bara jobba, åka hem, gå ut med hundarna och sedan GÅ OCH LÄGGA MIG. Inte göra ett dyft mer än möjligen lyfta armen för att nå fjärrkontrollen. Sedan öppnade jag ytterdörren och upptäckte att det snöade, så förutom ovannämnda kommer även "snöskottning" att stå på dagens agenda. Man kan ju hålla sig för skratt.

Barbie och jag har bestämt att vi ska börja gå på handboll, "nu när det börjar gå lite bra för IFK". Känns som att vi är riktiga medgångssupportrar, men vad fan, då får vi väl vara det då. Vi måste ju hitta nya sätt sätt att umgås på när vi varken bor på gångavstånd eller hänger i stallet längre. Så idag skulle jag gå in på någon rövsida som hette nåt i stil med event.webbiljett.se och boka ett par biljetter, men så lätt skulle det förstås inte gå. Först stod det att köpet "av någon anledning" hade nekats och att man skulle försöka igen, sedan stod det att biljetterna redan var betalda, men de fanns ingenstans, utan man skulle kontakta supporten, men kunde de bjussa på en mailadress eller ett telefonnummer? Nä, det var väl att begära för mycket. Hittade till slut något formulär som man kunde fylla i och skicka, förmodligen rakt ut i tomma intet.

Veckan börjar bra, sa han som skulle hängas på måndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar