fredag 8 februari 2013

The flow!

Idag har jag haft nästan osannolikt bra flyt. Visserligen sov jag jättedåligt inatt, men det uppvägdes av att jag vaknade utan att ha det minsta ont i höften efter gårdagens löpning. Bara det i sig kan ju få en på gott humör, åtminstone om man har ett sånt måndagsexemplar till kropp som jag har begåvats med. Sen när jag kom till jobbet så gick det inte att starta vissa program på datorn. Ringde vår helpdesk och efter en stund svarade någon att han höll på att titta på det och skulle ringa tillbaks när det var fixat. Och så gjorde han det. Efter bara typ en kvart eller så. I vanliga fall när man ringer vår helpdesk i arla morgonstund så svarar någon slö imbecill som varken vet eller kan eller har behörighet att göra något, utan man får så vackert vänta tills de riktiga IT-trögrövarna masar sig in med en Joltcola i näven långt frampå förmiddagen. Då möjligen kan man få hjälp, men inte förr.  Så det här var ett stort ögonblick kan man väl säga. Värt att lägga på minnet. Inte nog med det, sedan fick jag tag på vår veterinär på hans ungefär tio sekunder långa telefontid också. Nä, han har en timme, men under den timmen brukar det vara konstant upptaget, hur man än bemödar sig med att slänga sig på luren i samma sekund som klockan blir 8.30 och därefter ringa upp en gång var trettionde sekund eller så, så har jag aldrig lyckats med konststycket att komma fram förut. Men idag: Bingo. "Då är det lika bra att du skrapar den här trisslotten", sa Sabina när jag berättade om mitt enorma flyt och allt detta innan klockan ens hade blivit nio på förmiddagen. Så då gjorde jag det, och skrapade fram trettio kronor. Det hade väl i och för sig inte varit så dumt om det hade varit trettio miljoner kronor istället, men man kan ju inte få allt på en gång.

Så, ja. Det går bra nu. Eller egentligen är det väl rätt sorgligt att man ska tycka att man har jordens flyt bara för att saker inte direkt sätter sig på tvären och trilskas, men så funkar ju livet. Idel motgångar och sen plötsligt en liten pust av medvind att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar