måndag 18 februari 2013

Vi är på gång! Vi är laddade, vi är tända!

Trodde nästan inte mina ögon när flingorna som dalade i morse och som då gick under benämningen "snöfall som skulle pågå större delen av dagen" efter ett tag förvandlades till regn. REGN. PLUSGRADER. När jag åkte hem så tänkte jag bittert att det säkert snöade som fan hemma. Linderödsåsen är en fantastisk skapelse, men den medför bland annat att det ofta är flera grader kallare där vi bor än "i stan". Men till min stora glädje regnade det även hemma i byn. Eller åtminstone "snöblandat", så jag/vi slapp åtminstone snöskottningen även om det inte regnade i sådan omfattning att all snö regnade bort. Hur skulle det se ut redan i februari detta nådens år 2013? Har istället för att skyffla snö legat som en död sill nästan hela eftermiddagen och kvällen och ätit halstabletter, druckit te och glott på Desperate Housewives. Vårdat mig själv, så att säga. Och med detta hoppas jag att dagisvirus och höftmuskelinflammationer och andra ovälkomna gäster tar sitt pick och pack och flyttar ut från min kropp per omgående. Hear my voice.

Lyckades även köpa handbollsbiljetter. Trickset var tydligen att inte ange exakt summa om man använde sig av tjänsten "Swedbanks e-kort". Biljetter + förköpsavgift kostade tillsammans 340 spänn. En helt ohemul summa för två sketna platser nästan i ett hörn, och det känns som att Barbie och jag förmodligen är de enda personerna i hela Ankeborg som måste betala för att gå och titta på handboll, för över alla andra verkar det regna VIP-kort och gratisbiljetter i strida strömmar. Men skit samma. Om man satte 340 kr som köpgräns, som ju är det helt normala när man handlar med e-kort, så var det kalla handen på den här biljettköpssidan. Man fick liksom lura systemet genom att plussa på en krona, vilket någon himla trögröv på biljettköpssupporten klämde ur sig efter långt om länge. OCH HUR FAN SKA MAN KUNNA VETA DET DÅ? Men ja. Nu är vi på gång, Barbie och jag. Eller matchen är inte förrän den 8 mars, men den som väntar på något gott väntar på oss. Det talas om öldrickande och grejer också. Kan bli mycket spännande det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar