torsdag 21 februari 2013

Misery II

Idag är jag s-j-u-k. Ja, det har jag ju varit i cirka en evighet känns det som, men idag är jag sjuk-sjuk, alltså med feber och hemma från jobbet. Steg upp i morse och upptäckte att hela världen gungade i vågor som jag inte hade lust att surfa vidare på. Så jag tog en Ipren och gick och lade mig igen. Somnade om och sov till nio och kände mig nästan frisk när jag vaknade. Sedan steg jag upp och klädde på mig och så fick jag gå och lägga mig på soffan, helt slut av ansträngningen. Så djävla frisk var jag alltså.

ELÄNDE! är ordet. Har dessutom plågat mig själv med att se en massa avsnitt av Farmen på TV4 Play. Alltså trögare samling spånkorgar än dessa deltagare har väl sällan skådats. Nu skulle de mötas i en duell som kallas Tvekampen, som är en frågesport på temat "jordbruk", kan man väl säga. Till sin hjälp har de fått en "bondepraktika", fast jag tvivlar på att det är den riktiga, men i alla fall något slags faktahäfte, där deltagarna ses "plugga" till och från. Alternativt väljer de inte Tvekampen för att de "inte haft tid/möjlighet/ork att plugga". Och så är det frågor som BARN skulle kunna svara på. Typ: Vilka är de fyra vanligaste sädesslagen? Vad heter kons magar? Vad heter det när man rensar bland grönsaker så att de får mer plats att växa på? Vad kallas en ung sugga som inte har grisat? och mer i en stilen. Och ÄNDÅ var det med nöd och näppe som de tävlande kunde skrapa ihop fem rätt. INGEN är värdig vinnare i Farmen 2013. Sådär, nu var det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar