lördag 9 februari 2013

Lördagsbetraktelser

Igår somnade jag mitt i en kritisk sekvens av Sons of Anarchy. Tror klockan hade passerat 21, men är inte säker. Kvällströttheten har tagits till en helt ny dimension, känns det som. Tydligen hände det dessutom jättejättemycket just igår när jag tyckte att jag kunde blunda lite eftersom de bara stod och gaggade, så nu måste jag se ikapp för att vi ska kunna titta vidare tillsammans.

Dagen bjöd på fallande snö, förstås, vad annars? Tog en långpromenad med taxarna och skottade sedan gårdsplanen och uppfarten när jag kom hem. Åt semla, löste korsord, askade ur kaminen, rensade bort spik ur askan samt tömde nämnda aska över prakthäggmispelbuskarna som vi planterade i höstas mot Tengil och Katlas tomt. Hoppas att de växer sig manshöga i rekordfart. Tyvärr är det typ världens magraste jord här, så om det någon gång blir vår är det jag som köper en säck Blå Korn, helt mot mina principer. Principen är alltså: bara naturgödsel. Men i kampen mot ondskan får man ta till okonventionella metoder ibland om man vill se snabba resultat. Tror inte att Körsbärsdalens folk i första hand tänkte "bra miljöval" i befrielsekampen mot ondskan faktiskt.

Nu ska jag se färdigt den bortsovna sekvensen av Sons of Anarchy och sedan laga världens godaste lasagne. Tjo flöjt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar