tisdag 5 februari 2013

Set the world on fire

I morse när alarmet på min nya smarta telefon ringde för att väcka mig till ännu en trälig arbetsdag i Martin Luthers anda så fattade jag inte hur man gjorde för att stänga av den. Tryckte och svepte febrilt på pekskärmen helt utan resultat, hittade några knappar att trycka på, men den fortsatte att tjuta ut sitt budskap om att den som inte arbetar ska inte heller sova. Den var dessutom förinställd på en djävulskt hög ljudnivå, så innan jag fick tyst på den så hann jag förmodligen väcka hela byn. Nu har jag läst på i den 160 sidor långa bruksanvisningen, som inte medföljde utan fick laddas ner från nätet, så imorgon kanske jag vaknar utan att få en kraftig överdos av adrenalin och andra stresshormoner redan innan fötterna har nuddat sovrumsgolvet. Tack för det, SAMSUNG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar