måndag 27 februari 2012

STRESS!

Trodde, eller inbillade mig och fantiserade om att det skulle bli en lugn dag eftersom förra veckans stora jobbstressmoment avslutades i fredags. Men näe, då var det väl en massa ANDRA, tidigare bortprioriterade saker som nu låg där och pockade på väldigt mycket uppmärksamhet istället. Trodde de typ hade försvunnit av sig själv (dream on), men det hade de alltså inte gjort. Stressade med detta hela dagen. Efter jobb och övertid åkte jag hem, stress-gick ut med Remus, tax med rätt att döda, och stressade hem igen för att hinna stresslyssna färdigt på en ljudbok som skulle lämnas tillbaks på biblioteket senast idag. Ja, man kunde ju i och för sig ha lånat om den, men den var så sabla långrandig (Det fördolda, helt okej intrig men alldeles för omständlig) att jag bara ville få ett SLUT på det hela, speciellt som jag hade räknat ut vem mördaren var för längesen. Stressade sedan iväg till biblioteket innan de stängde och stressade hem igen för att hinna börja varva ner. Ska börja med det punkt nu.

EDIT: Såg nyss att jag, förmodligen pga stress, skrivit att boken hette Den fördömde. Det gjorde den alltså inte, den heter Det fördolda, författare är Mikael Hjort och Hans Rosenfeldt. Och som sagt, helt okej, men för långsam och för detaljerad. Plus att man inte fick veta hur det gick för han, loserpolisen som ville bli hjälte men som bara klantade till det hela tiden och som dessutom blev skjuten, men hur gick det med hans karriär? Fick han några barn? OSV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar