lördag 4 februari 2012

Lördag

Idag är det sådär 15 grader kallt ute. Har ingen lust att så mycket som sticka näsan utanför ytterdörren idag, men har ändå gjort det när jag 1. gick ut med matrester till komposten och fåglarna, 2. hämtade in ved och 3. gick till det lokala bageriet och köpte semlor. Av de sistnämnda fick jag halsbränna pga för mycket kardemumma i bullarna, så mycket för att vilja stötta det lokala näringslivet alltså.

Det är väl allmänt känt att man liksom blir blödigare med åren, men idag har det eventuellt slagits någon form av rekord när jag nyss blev helt djävla tårögd av att kolla på en reklamfilm för Trisslotter. 27 sekunden, glad tax som rullar runt i gräs = BÖÖÖÖL (eller snudd på åtminstone). Är inte måttet på något sätt rågat då?

2 kommentarer:

  1. Lättlipad är en annan också. Jag kan börja lipa om jag ser en, jag kan knappt säga det, det börjar på v och sedan....akt och slutar på parad. Hur nördig får man bli? Trissreklamen var fin. På liskala mellan 1-10: ungefär en femma.

    SvaraRadera
  2. Den värsta trissreklamen är den när det är en sur tonårsson som är på väg att sticka hemifrån och han och hans mamma står i hallen, ingen säger något men hela atmosfären bara SKRIKER ut att de har bråkat i timmar och fortfarande är rejält på kant med varandra, och så slänger han ur sig ett buttert hej då och öppnar dörren, men PLÖTSLIGT HÄNDER DET och så går han tillbaks och ger sin mamma en jättestor kram. Herregud vilken tårfontän.

    SvaraRadera