lördag 11 februari 2012

Okej vintern

Trodde aldrig någonsin att jag skulle ha något positivt att säga om vintern, men OKEJ. Den här rysskylan eller vad det är, har i alla fall åstadkommit att den snö som fallit är bra snö, i den mån snö nu kan vara bra. Den är fluffig och superlätt och jag vet inte riktigt vart den har tagit vägen, för det känns ju lite orimligt att den skulle ha smält bort när det varit i snitt tio minusgrader de senaste veckorna, men idag när jag var ute på första tvåtimmarspromenaden sedan kennelhostehelvetet började (vilket ironiskt nog var samma helg som första snön föll över Ankeborg), så var det barmark på alla vägar av sig själv liksom. Det är ju lite skillnad jämfört med den vanliga tunga satans blötsnön som man klafsar omkring i och som sedan fryser till stenhårda vallar och formationer som ALDRIG (känns det som) smälter.

Men en sak kan jag lova, och det är att det kommer att vara exakt lika mycket mördarsniglar och fästingar till sommaren som alla andra år. Är det en mild vinter så fryser de inte ihjäl som det är tänkt, är det jävelvinter så ligger de och myser under snötäcket istället. Nu har det ju varit rätt så kallt i kombination med ganska lite snö (här) och då kan man ge sig FAN på att det är en ypperlig kombination för överlevnad av enligt mig typiskt onödiga varelser i vilket fall som helst, bara vänta och se och kom ihåg var ni hörde det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar