onsdag 8 februari 2012

Keep on walking that road and I'll follow

Snart ska jag resa mig från soffan och åka till gymmet. Idag känner jag mig djävulskt opepp och har gått hela dagen och försökt hitta på ursäkter för att slippa. Typ: Men jag har ju lite ont i knät, jag borde kanske vila så det inte blir värre? Och: Men om man tränar fyra dagar i veckan så borde man faktiskt kunna TA LEDIGT när man känner sig så här anti. Sådär gick jag och liksom förhandlade med mig själv, men sedan blev klockan kvart över tre och på mitt gym måste man avboka sitt pass senast två timmar innan, annars får man böta femtio spänn. Och mitt pass börjar kvart över fem, så plötsligt var det helt enkelt för sent. På mig funkar ett sånt system alldeles ypperligt eftersom jag då blir för snål för att backa ur i sista sekunden (typ som nu när jag egentligen måste resa mig och gå och byta om, ÅÅÅÅÅH vad jobbigt det är och vad jag inte vill), medan jag två timmar innan vanligtvis (fast inte idag då) är på hugget och tycker det ska bli kul. Så det är ju smart. Föreställer mig att de som äger gymmet tjänar grova pengar på detta eftersom det är fullt med rikingar som tränar där och för dom spelar nog en femtiolapp hit eller dit ingen större roll när latmasken börjar gnaga. Hemma i Småland däremot, hade man nog inte tjänat en endaste liten krona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar