onsdag 8 februari 2012

DISCLAIMER eller vad det heter

Efter mitt lilla missöde på isen häromdagen så har ett antal människor sagt "Hoppas du inte blir förkyld nu då" till mig, och jag bara Nej men alltså, man blir ju förkyld av virus. Virus i kombination med stress!  Det första är ju så att säga vetenskapligt bevisat, det andra är väl kanske inte lika avhandlat, men jag tror bergsäkert på att stress underminerar immunförsvaret så det bara visslar om det. Men när jag kommer med såna här uttalanden så tittar folk ofta på mig med viss skepsis eftersom alla "vet" att man visst blir förkyld av att kylas ner, vetenskapliga bevis är ingenting att komma dragandes med när man hör på själva ordet förKYLD att det är själva minusgraderna som är orsaken. Fast vi är ju inte växelvarma. Man klarar ju av att ha en innertemperatur på omkring 37 grader oavsett om det är minus tjugo eller plus fyrtio utanför, så jag förstår inte riktigt vad själva kylan skulle ha med saken att göra, såvida man inte är ute i dagar och är allmänt försvagad förstås. Men det är ju en annan femma.

Det tråkiga nu är att jag är ganska stressad pga jävelmycket att göra på jobbet, och dessutom utsätts jag för kontinuerlig tillförsel av smittämnen eftersom flera på jobbet går omkring och snorar och nyser, och för att ytterligare spä på det hela så hängde jag en stund med den vandrande virusbomben Adrian (snart 3) igår. Blir jag förkyld nu så kommer alla att tro att det beror på att jag har gått genom isen, MEN DET ÄR INTE SANT, bara så ni vet det.

Tänkte bara berätta detta viktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar