fredag 3 februari 2012

Frrrredag

Känner mig sjukt trött på den så kallade rysskylan, men ändå väl till mods. Anledningar:
1. Var ute och sprang i morse. Fjorton minusgrader, kolsvart, underbart. Åtminstone ett tag. Jäveljobbigt efter ytterligare ett tag, men det går väl ändå på rätt håll. I alla fall. Dagens träning avklarad, bara att kasta sig i soffan och slappa så fort jag kommer hem.
2. Var ute och promenerade raskt på lunchen, i sällskap med hostande Remus, Stefan, Katarina, Sabina och Andreas. Obs, det var bara Remus som hostade. I alla fall. Dagens hundmotion (blygsam nu under kennelhostan) avklarad, bara att kasta sig i soffan och slappa så fort jag kommer hem.
3. Massage direkt efter jobbet. Perfekt avslutning och nedvarvning efter arbetsveckan, och efter massage SKA man ju ta det lugnt, så det är bara att kasta sig i soffan och slappa så fort jag kommer hem.
4. Städdag igår, alltså nystädat idag, dessutom handlade jag på vägen hem igår och behöver således inte göra det idag, alltså är det fullt möjligt att kasta sig i soffan och slappa så fort jag kommer hem.
5. Min man har lovat att åka och köpa takeaway från China Wall, dvs god mat kommer att stå på bordet utan minsta lilla ansträngning från mig där jag ligger i soffan och slappar, vilket jag förhoppningsvis har gjort ända sedan jag kom hem.

Ja, ni ser mönstret va? LIGGA I SOFFAN OCH SLAPPA is the shit om ni frågar mig. Nu vill jag verkligen inte att något av följande ska hända:
1. Någonting går sönder. Finns ingenting som kan få mig på så dåligt humör som det. Topp tre: värmepanna, vattenledning, bil. Dyrt och jobbigt.
2. Vi blir osams över något löjligt, typ "men varför har du inte köpt någon sötsur sås". Inte över något allvarligt, typ "vem var blondinen med DD-kupa som du köpte flygbiljetter till Bahamas med" eller "varför är alla våra bankkonton tömda" heller förstås.

Det är väl inte för mycket begärt? Tack på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar