lördag 25 februari 2012

Rapport från sjuksängen

Äntligen helg så att man kan få vara sjuk i lugn och ro utan att Luther står där och skriker att man ska skärpa sig. Hittills idag har jag, förutom ätit frukost och läst tidningen och löst ett korsord med temat Sydafrika även städat, burit ner adventsljusstakarna i källaren (WOW...äntligen), rotat igenom frysen efter saker som på enklaste sätt kan omvandlas till middagsmat i helgen, samt kastat ut några gamla vissna krukväxter som jag har retat mig på ett bra tag eftersom de inte gjorde någon människa glad. Allt detta har förvisso skett i slow motion och under avyttrande av ett oräkneligt antal pensionärssuckar, men det blev gjort. Snart ska jag dock inleda min riktiga sjuktillvaro. Ska nämligen TITTA PÅ TV PÅ DAGTID. Det får man nämligen göra när man är sjuk. Pilutta dig, Luther! Hade kanske inte gjort detta aktiva val så tidigt om jag inte råkat se i tv-tablån igår att Tjejen som jobbade skift gick på någon kanal nu idag vid elvasnåret.
Ett erkännande, eftersom jag förmodligen inte kommer att bli invald i Ingmar Bergman-sällskapet i år heller: Jag tycker Tjejen som...-filmerna är jätteroliga. Även om de är otroligt förutsägbara och halvtöntiga och stereotypt könsrollskonserverande. Jag gillar dom ändå. Sådär, nu var det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar