tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag 2

Nyss återkommen från en resa i dödsrikets dal, snudd på. Hatar att bogsera, hatar att bli bogserad, och då har jag aldrig ens en gång provat att bli bogserad i en strömlös bil, förrän idag då. För vet ni vad som händer då? Det visste inte jag, men jag fick smärtsamt erfara att utan el blir det inget tryck i servosystemet. Och då kan jag säga att det LILLA problemet är att man får ta i som en rysk kulstöterska när man ska svänga. Det verkliga problemet är att man har inga bromsar. När man trampar på bromspedalen känns det som att trampa på ett betonggolv, och det händer ungefär lika mycket. Ett DJÄVLA dilemma för überkontrollmänniskan är väl att uttrycka saken milt.
Andra saker som inte heller fungerar när man är strömlös är vindrutetorkarna. Att bogsera en bil i nollgradigt snöslask utan vindrutetorkare är inte heller någon dans på rosor, kan jag vittna om nu. Efter 100 meter såg jag ingenting. Och då menar jag ABSOLUT ingenting. Allt var bara en grå gröt. Ingen sikt och inga bromsar. Überkontrollmänniskan säger nej tack. Om Jesus hade uppenbarat sig och erbjudit sig att ta över ratten på min strömlösa Volvo 740 där och då så hade jag nästan kunnat tänka mig att bli religiös i utbyte. Nu gjorde Han inte det, så därför kan jag sitta och utlova sånt här i efterhand med gott samvete. Tror Jesus har lite humor. Eller jag hoppas att Jesus har lite humor eftersom jag har en Jesusdocka på toaletten som heter WC-Jesus. Själv tycker jag det är jätteroligt, men det kan ju hända att Frälsaren är av en annan åsikt. Vi får se.

Hur som helst: Överlevde MARDRÖMSFÄRDEN. Nu ska jag elda i kaminen och dricka te för att häva chocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar