torsdag 22 september 2022

Som att be om det

Bokade precis tid för fjärde vaccindosen, för det ska man väl? Väldigt oklart vad som egentligen gäller, men än är det ju inte över och det är ju allmänt känt att så fort det vankas höst så börjar ju viruspopulationerna att dansa charleston inne i cellerna. 

Tänkte att jag nu inte skulle ta första bästa tid utan planera eftersom man inte riktigt vet hur man kommer att reagera. Kände ju inget efter första och andra sprutan, men fick ju nästan 39 graders feber av den tredje.  Så det känns ju lite som att spela rysk roulette eller någon annan aktivitet med, om inte livet så åtminstone välbefinnandet som insats. Nu fanns det dock inte överdrivet många tider att välja på, för min vårdcentral hade bara vaccination på onsdagar och alla tider i september var bokade. I början av oktober ska jag åka och hälsa på min bror några dagar och eftersom vi träffas sjukt sällan så vill man ju vara i sitt livs form då. Fick boka en tid veckan därpå istället, då har jag kommit hem och förhoppningsvis är det inte sådär svinmycket att göra på jobbet så att det finns utrymme för att vara golvad av eventuella biverkningar. Fram tills förra året så har jag periodvis haft typ tre heltidstjänster parallellt och noll backup. Blev jag sjuk så fick jag helt enkelt vänta till helgen med att falla ifrån, men från och med i år så jobbar jag ju faktiskt bara 100 % så det ska väl ordna sig ändå, hoppas jag åtminstone.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar