torsdag 1 september 2022

När en man lider

Igår var jag ju som sagt hos Laserkvinnan, och medan jag var där så ringde hennes telefon. Hon ursäktade sig med att hon precis fått ett återbud och ville kolla om det var någon som behövde en tid akut så att hon skulle kunna passa på att fylla upp återbudstiden. Den som ringde var en man som hette Patrik. Han talade så högt och genomträngande att han nog inte ens hade behövt ha en telefon för att kommunicera för jag hörde exakt vartenda ord där han inledningsvis deklarerade att han var "helt förstörd i ryggen". Ja, jag ska dra lite om min bakgrund, fortsatte han och sedan fick man ta del av varenda liten detalj. Det hade börjat med en Håkan Hellström-konsert som inkluderade lång bilresa till och från densamma, samt övernattande på en mycket obekväm bäddsoffa hemma hos kompisar, och nu var alltså Patrik HELT FÖRSTÖRD, han kunde knappt röra sig faktiskt, och det var en ren plåga att sitta på jobbet och inte fanns det höj- och sänkbara skrivbord heller och det var faktiskt KATASTROFALT. Han malde på om detta en god stund och Laserkvinnan erbjöd honom då den avbokade tiden, som var klockan 9 och nånting dagen därpå, men se det passade inte Patrik för han jobbade i Ankeborg och Laserkvinnans mottagning ligger 2 mil därifrån. Det visste han väl innan han ringde, för han nämnde inledningsvis att han fått Laserkvinnans namn på rekommendation av "en arbetskollega" (sic! sic! sic!, det heter antingen "kollega" eller "arbetskamrat", INGENTING ANNAT OCH HÖR SEN), men oavsett så undrar man ju hur akut och katastrofalt någonting var om man inte kan avsätta tid för behandling när man faktiskt blir erbjuden det väldigt snabbt? 

Ja, hur som helst så löste Laserkvinnan det med en senare tid. Kanske möts vi i dörren när jag ska åka dit och hämta min väska i eftermiddag? Funderar på att chocka honom med att fråga om han möjligtvis varit på en Håkan Hellström-konsert på senare tid och att det faktiskt ser ut som att han har övernattat på en bäddsoffa en gång för mycket för sin ålder. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar