torsdag 29 september 2022

När det regnar katter och hundar

Var präktig och cyklade till jobbet idag. När jag startade så var det i ett lätt duggregn som omedelbart transformerades till mer hällregnsliknande karaktär så fort jag kom utanför byn. Men det var ju bara att trampa på och se glad ut. Hade regnställ och gummiboots så det gick ingen större nöd på mig, även om det märktes efter ett tag att regnbyxorna inte håller sådär jättemånga millimeter vattenpelare stången. 

Det retliga var att så fort jag klev in genom dörrarna till jobbet så slutade det regna. Och ett par timmar senare, när de vanliga dödliga började drälla in, så fick jag kommentarer i stil med Åh, har du cyklat? Vilken tur du har som slapp regnet. När man då i princip har simmat till jobbet. Ska man behöva ändra sina arbetstider för att få vittnen till sina heroiska insatser, va? va? va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar