fredag 21 januari 2022

Fever isn't such a new thing, fever started long ago

Fick ju som sagt tredje vaccindosen igår, vaknade upp med lite ont i armen men vid så gott mod man nu kan vara innan fan själv har fått i sig vällingen. Tog mig till jobbet, men ju längre dagen led desto jobbigare blev allt. Till slut kändes det snudd på övermäktigt att ens ta sig till kaffeautomaten, frusit hade jag gjort hela förmiddagen och nu började det göra ont överallt också. Åkte därför hem vid lunch, stöp i säng, sov som en klubbad oxe i fyra timmar, vaknade och hade 38.9 graders feber. Vilken chock. Minns knappt ens när jag hade feber senast? Tänker att jag liksom är en sån som står över såna världsligheter, men uppenbarligen inte. Hoppas nu det "bara" är biverkningar så jag inte har smittat x antal kollegor med covid. Har i och för sig mest suttit och kuckelurat på mitt rum, men men vet ju aldrig vad man har ställt till med p g a TRÖG som inte känner igen symptomen på feber ens när de kommer och daskar en i röven. 

3 kommentarer:

  1. Men det måste väl vara en reaktion på vaccinationen? Får man hoppas...

    SvaraRadera
  2. Det är nog vaccinet. Många verkar få feber en dag eller två. Själv vet jag inte heller om jag skulle fatta vad som hände. Sista gången jag vet att jag hade feber var på 80-talet. Håller tummarna för att du snart mår bättre.

    SvaraRadera
  3. Tror också på biverkning eftersom det gick så snabbt över.

    SvaraRadera