onsdag 21 september 2022

Tuesday's grey and Wednesday too

Igår var jag på thaimassage efter jobbet. Innan var det typ mitt bästa unn, men nu vet jag inte om hon, thailändskan alltså, har tappat stinget lite, för jag tyckte massagen igår faktiskt var rätt medioker. Men hon hade kanske en dålig dag, det vet jag ju ingenting om. Ska jag vara helt ärlig så ger nog massagen hos Laserkvinnan mer, även om fokus där ligger på behandling snarare än avslappning och mys. 

Susade hem och gick en sväng i skogen med hundarna. Sen satt jag nog mest och degade i soffan resten av kvällen. Började läsa en bok, kollade några avsnitt av Skilda Världar, gick upp och lade mig i sängen och läste i en annan bok, släckte eftersom ögonen föll igen men så började min man rumstera omkring på nedanvåningen och eftersom jag är Sveriges mest lättväckta person så vaknade jag såklart av det. Funderade på att tända och fortsatta läsa, men lyckades hoppa på sömntåget igen rätt så omgående.

I morse vaknade jag halv fyra av att min mans klocka ringde. Han skulle nämligen åka på mässa med sitt jobb och bussen skulle avgå innan fan själv vaknat och fått vällingen i sig. Låg kvar och försökte somna om (omöjligt) eller åtminstone gotta mig åt att slippa vara den som går upp först. Sen gick jag upp, för det är ju liksom väldigt lite vits att ligga kvar i sängen när man vet att man ändå måste gå upp inom väldigt kort, då är det ju lika bra att riva av det plåstret med en gång.

Kallt var det! Bara 3 plusgrader, så nu är det väl bara en tidsfråga innan den första nattfrosten kommer. Nu ska jag plöja mig igenom en lång och av möten bestyckad arbetsdag, sedan hem och ut med hundarna, sedan iväg och hålla hundkurs. Det är sista gången och det ska bli så skönt. Alla är jättetrevliga och jätteduktiga och vi har verkligen haft roligt de här veckorna, men eftersom jag lite har tappat gnistan så hänger denna uppgift som ett Damoklessvärd över mig. Ska bli SÅ skönt med lite föreningslivspaus. Sen ska jag jobba hemma imorgon, för den här mässan som min man ska iväg på varar i dagarna två och då funkar inte riktigt vårt upplägg med att han rastar hundarna innan han sticker till jobbet. Ska jag rasta dom så får jag antingen gå upp ännu tidigare än jag redan gör, vilket inte lockar jättemycket, eller börja senare, men jag har s-v-i-n-m-y-c-k-e-t att stå i den här veckan så det känns inte heller som ett alternativ. Så det får bli hemmakontor imorgon. Förhoppningsvis hinner jag också få lite välbehövd EGENTID nu när min man för en gångs skull är bortrest. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar