söndag 21 oktober 2012

Sluta röka om ni inte kan röka snyggt

Jag har ganska svårt att känna igen folk. Ansiktsblindhet kallas det. Jag tittade precis på första avsnittet av Torka aldrig tårar utan handskar (ja, jag vet, jag är sist i Sverige). Noterade en kille i extremt ful 80-talsfrisyr som tände en cigarett och tog ett bloss. Tänkte "åh vad snyggt han röker, lika snyggt som han i Upp till kamp, det är fan bara han och Bob Dylan som kan konsten att röka så att det ser snyggt ut". Sedan såg jag att det VAR han i Upp till kamp (Simon J Berger). Säga vad man vill om mig, men jag kan verkligen skilja agnarna från vetet ifråga om vem som kan röka snyggt. Det är alltså Bob Dylan och Simon J Berger, alla ni andra kan fimpa för gott från och med nu.

EDIT: Vid närmare eftertanke så rökte Bob Dylan snyggt när han var ung. Nu när han blivit en gammal surgubbe, eller har varit det i rätt så många år, så vete fan. Han kanske inte ens röker längre. Så eventuellt är det bara Simon J Berger som kan röka snyggt i hela världen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar