tisdag 9 oktober 2012

Acne

För att ytterligare spä på tisdagsmisären så har jag fått cirka en miljard finnar. Eller åtminstone tre, men det känns som en miljard för jag brukar ha noll. Och det ruskiga är att jag tror att det finns ett samband mellan detta och att jag köpte och konsumerade cirka ett hekto smågodis i lördags. Köper och äter i princip aldrig smågodis, men i lördags var jag så trött och frusen efter att ha suttit och häckat i skogen hela dagen att jag förmodligen inte var vid mina sinnens fulla bruk, för jag vet inte riktigt vad som tog åt mig. Hux flux stod jag därinne bland plastbaljorna på Konsum och skyfflade ner diverse crap i en påse. Ja, det är väl inte hela världen I OCH FÖR SIG. Men det här med finnarna då. Jag har nämligen alltid hävdat att man får finnar av hormoner, inte av choklad som somliga påstår. Beviset för det är, enligt mig då, att barn inte har finnar oavsett hur mycket lördags-, påsk-, Halloween- och övrigt godis de proppar i sig. Finnar dyker inte upp förrän hormonerna börjar leva rövare i de små späda liven, och det alldeles oavsett om det konsumeras noll eller tvåhundra gram Marabou Mjölkchoklad per dag.
Men eftersom uppdykandet av mina tre finnar  skedde i så omedelbar anslutning till min sällsynta godiskonsumtion så känns det som att det ändå borde finnas någon form av samband. FAN OCKSÅ. Nu måste jag erkänna att jag eventuellt kan ha haft fel. Tompa, jag riktar mig främst till dig, den stora förespråkaren av man-får-finnar-av-choklad-falangen. Vi får väl ta en ny diskussion om det här vid något lämpligt tillfälle. Amen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar