tisdag 9 oktober 2012

Boredom boredom

Idag har jag mestadels gjort tråkiga saker. Vad kan man vänta sig när det är tisdag? Hatar tisdagar. Har haft småtråkigt på jobbet. Fått köra omvägar hem på grund av vägarbete. Har skurat bort en hundspya från en matta. Kul. Suttit i soffan och kollat priser på vitvaror, vi ska köpa ny frys. Gäsp. Installerat Bank-ID på laptopen. Snark. Kollat på olika modeller av avfuktare som vi ska köpa till tvättstugan. Upphetsande. Eller inte. Bara en massa BULL. Det roligaste hittills idag har varit att gå ut med taxarna samt stapla ved. Sedan kom min man och anmärkte på mitt sätt att stapla. Fattas bara att taxarna ska börja klaga på sin promenad också, så att tråkighetskvoten blir riktigt välfylld.

Nä, så illa är det väl inte riktigt. Vad som återstår idag: Elda i kaminen. Duscha. Titta på Brottet, dansk kriminalserie. Kanske börja läsa i en av de tre Mons Kallentoftböcker som jag har fått låna av Liselott. Stör mig dock på att han stavar Mons med O, ser inte det för djävla fjantigt ut? Fast det ska man kanske inte haka upp sig på. Först måste jag dock springa ut med Hilding, världens största taxvalp. Igår fyllde han 4 månader och han är redan lika stor som Remus (2½ år). Dock har han fortfarande typ världens minsta kissblåsa, så det gäller att vara på hugget om man inte vill torka pölar i parti och minut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar