torsdag 25 oktober 2012

Calling out your name, five years later

Har fått en alldeles otroligt härsken kommentar på ett inlägg som jag skrev den 25 oktober 2007, alltså exakt på dagen för fem år sedan, där jag gjorde mig lustig över en person som stavade Lars som Lharz. Ja, okej, det är kanske lite taskigt att påstå att man verkar vara mentalt instabil om man presenterar sig med ett "Hej, jag heter Lars med H och Z", men sån är jag. Gör mig lustig på andras bekostnad både hit och dit, so sue me.

Och ja, det mycket väl vara så att det är Lharz' föräldrar som har pådyvlat honom denna bisarra stavning i sann danzbandzanda och Lharz själv inte haft något att säga till om i frågan. Fast om man inte gillar att behöva bokstavera sitt LHARZ både avigt och rätt så kan man utan större möda och via en blankett till Skattemyndigheten transformeras till en helt vanlig Lars om man så önskar. Det är kanske lite värre att heta till exempel Gunnel Blanceflor Bildt och vilja byta namn till Rosa Luxemburg utan att pappa Carl börjar vrenskas och sudda i testamentet. NU SPEKULERAR JAG ALLTSÅ, är det kanske bäst att tillägga så att ingen jävel känner sig kränkt på andras bekostnad. Så kallat proxykränkt, ett av svenskans bästa ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar