lördag 13 oktober 2012

Lördag, so far

Lyckades tack vare taktiksovandet att hålla mig vaken ända till 22.30 eller något sånt igår. Inte mycket att skryta med, men varför ska man egentligen sitta uppe och uggla när det är så mycket skönare att gå och lägga sig?

Vaknade i morse av att regnet öste ner. Min man åkte iväg för att hämta häckplantor, jag tog med mig taxarna ut i skogen. Kom hem och var dyngsur.  Min man kom hem med häckplantorna, kompisen Johan anslöt för att hjälpa till med planteringen, av dessa och jag satte en miljon lökar som förhoppningsvis visar sig som pingstliljor, tulpaner, pärlhyacinter och krokus till våren. Sedan gick vi in för att dricka ett starkt försenat elvakaffe, då slutade det regna som i ett trollslag och vädret blev nästan fint. Men alla kläder och skor är genomblöta så nu blir vi inomhus resten av dagen. Åtminstone jag. Har satt igång ett långkok, just nu puttrar högrev i porter och ska så göra LÄNGE till, och ibland går jag förbi och slänger ner någonting. En hackad lök, en skvätt vin, någon random rotfrukt, en burk krossade tomater, en näve jordärtskockor, lite grädde. Det blir alltid bra i slutänden. Mmm. Älskar långkok. Sedan blir det nog reprisen av Ensam Mamma Söker, för att komma i fas och kunna förfasa sig. Joråsåatt, som det tydligen är coolt att avsluta ett blogginlägg med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar