fredag 12 oktober 2012

Devoutly to be wished. To die to sleep, To sleep, perchance to dream; Aye, there's the rub,

Idag har jag taktiksovit en stund efter jobbet, eftersom det annars är det stört omöjligt för mig att hålla mig vaken efter klockan 21.00 en fredagskväll. Egentligen gillar jag inte att sova på eftermiddagen, för det tar evigheter att vakna till liv igen. Sova mitt på dagen är okej, men inte senare. När jag vaknar på morgonen är jag alltid varm. När jag sover på eftermiddagen och vaknar så fryser jag alltid som om jag hade legat i en snödriva en hel natt. Hatar att frysa, så bara det är ju skäl nog att hålla sig vaken egentligen. Idag kom jag ner efter en timmes skönhetssömn och huttrade och muttrade om att det måste eldas i kaminen. Sedan satt jag som en lobotomerad i soffan en lång stund och försökte frammana värmen och livsandarna. Det tog säkert ett par timmar. Men nu är jag nyduschad, varm, maten är snart klar, vinet är luftat och jag är PIGG. Jaja, det varar nog inte så länge, men jag noterar för stunden. Halleluja och carpe fucking diem eller nåt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar