tisdag 30 oktober 2012

ÅNGEST

Slog ju till (innan jag visste att vi hade räkningar för 18000 kr den här månaden) och köpte en snordyr gps-klocka för ett litet tag sedan. Är på det hela taget väldigt nöjd med allting utom med armbandet som är plastigt och ganska fult och som verkar vara tillverkat med en rejäl hamnarbetarnäve som enda mall. Är dessutom skitsvårt att knäppa och knäppa upp, och så kan man ju inte ha det i längden. Så jag köpte (JA! ni hör, Lyxfällan kommer och knackar på dörren vilken minut som helst) därför ett annat armband med kardborrs-mongoknäppning, inklusive ett byta-armband-kit, för en rätt så ohemul summa pengar.
Proceduren med att byta armband tillägnades ett eget kapitel i manualen och det var rätt stränga förhållningsorder där. Eftersom jag inte direkt känner mig som händigast i universum så delegerade jag uppdraget till min händige man med stränga order om att LÄS NU BRUKSANVISNINGEN FÖRST OCH GÖR INGET PÅ EGET BEVÅG. Denne händige man satt sedan och pillade med min klocka i en och en halv evighet utan att ha fått något djävla armband på plats, och jag satt bredvid och åsåg ängsligt hur han bara gick och hämtade fler och fler verktyg istället för att använda sig av det medföljande kitet. Dessutom lyckades han han hela tiden trycka in knapparna så att klockan började surra, starta tidtagning, söka efter satelliter och andra självständiga projekt. Erbjöd mig att stänga av och såg då att han lyckats starta "varv 3" av någon hittills okänd aktivitet. Stängde av, men det dröjde inte många sekunder förrän allt var igång igen och irritationen hängde som ett moln över soffkuddarna. Själv satt jag bredvid och försökte mota bort skräckscenerion där klockan skulle bli demolerad på grund av ovarsamhet. Tror eventuellt att det skulle kunna leda till en äktenskaplig kris av medelstora mått, men tack och lov gick allting bra till slut. Raderade ett antal poster där klockan näsvist upplyste att inte mycket hade hänt och 0 kalorier hade förbränts. Men räknat i svett, svordomar och ren och skär ångest så kan man nog betrakta det som åtminstone ett lättare träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar