söndag 7 oktober 2012

Material girl

Är sugen på att utöka min löpargarderob med 1. sockiplast och 2. gps-klocka. Orsaker: 1. Har ju helt och hållet slutat använda löparskor till förmån för AquaSocks. Inget fel alls på AquaSocks, tvärtom. ÄLSKAR AquaSocks, men det känns som att sockiplast är ännu tunnare, ännu närmare barfotakänslan. Så jag är sugen på att testa. 2. Vill kunna mäta mina rundor, vill kunna springa out of the blue utan att behöva oroa mig för att inte hitta tillbaka igen, vill NÖRDA med diagram och statistik och grejer. Ja, allt det där kan man ju göra ändå, men det är ju betydligt mer omständligt. Plus att jag tack vare Tords generösa utlåning har upptäckt hur fiffigt det är när man lägger viltspår och ska ha koll på hur långt man har förflyttat sig i Herrens mest oländiga terräng.

Kostnad för det här är: 1. 119 kronor. 2. Cirka 3000 spänn (finns förvisso billigare, men det här var modellen jag föll för). Inte så svårt att motivera 1, men 2 får nog den inre snåljåpen jobba en stund till med. Det är lite för mycket pengar för att man bara ska hiva fram Visakortet och gasta BECAUSE I'M WORTH IT. Fast det är jag ju, om jag får säga det själv alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar