torsdag 22 mars 2012

Trötter part 2

Idag ser ut att bli en upprepning av igår. Jobbajobbajobba, hem och städa, snart ska jag åka till brukshundklubben och tränatränaträna. Det värsta är att alla på brukshundklubben verkar ha enormt mycket tid och vill gärna sitta och fika och vara sociala mellan träningspassen. Och det är väl för all del trevligt, men klockan åtta på kvällen vill man inte höra "nu går vi in och tar en fika och sedan kör vi ett pass till efter det" när man i normala fall ligger i bingen kl 21.

Saker som stressar en aning just nu: Apmycket på jobbet. Sådär mycket så att man får med sig jobbgrejer in på toa för att hinna med. Att gå på toa alltså. Att jag varken hunnit se vare sig 30 grader i februari eller Äkta människor den här veckan. Och imorgon ska vi på bio och då kommer vi att ligga back på Game of Thrones också, för den ser vi på fredagar i vanliga fall. Har inte 3 timmars tv-tid just nu. Och på lördag förmiddag ska jag till brukshundklubben för då är det inskrivning på kurser samt uppvisning som jag och Remus ska vara med på, och på söndag är det kalas för Adrian. Däremellan ska det bakas en festlig trolltårta som ska räcka till cirkus 20 personer. Oklart om det räcker med en, måste kanske göra två? Tårtor alltså. Dessutom har jag fortfarande inte planterat några tomatfrön, och purjolöksfröna borde också komma i jorden väldigt snart. Har dessutom lovat att beställa majs...frön? heter det så? till Deewee, så det ligger också rätt högt på priolistan. Och dessutom måste jag både vila mig och komma i form på en och samma gång. Hur FAN ska det här gå till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar