onsdag 28 mars 2012

Allting kan gå itu

Nyss skulle jag ta fram en skål ur köksskåpet för att lägga upp en klase vindruvor så att jag kunde äta dom lite civiliserat och inte bara ställa fram ett tråkigt plastemballage från Ica. Jamen då bar det sig väl inte bättre än att jag råkade (fråga mig inte hur det gick till) svepa ner en snygg blå såskanna i äkta Höganäskeramik i golvet. Krasch, så var den ett minne blott. Det var ju förargligt, för jag gillade verkligen den såskannan men jag alldeles för snål för att köpa Höganäsporslin, så nu får jag börja leta på loppis. Enda trösten i tillvaron just nu är att Höganäskannan är snodd från ett ex, och skulle han mot förmodan komma och kräva tillbaks den (vi har inte haft någon kontakt överhuvudtaget sedan cirka 2005 eller däromkring, men man vet ju aldrig) så är det tji bäng. Så djävla rätt åt honom dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar