fredag 9 mars 2012

På fredagskvällen bubblar det i blodet

Idag bjöd Björn på fest hemma hos sig efter jobbet. Björn har pratat om att ha fest hemma hos sig efter jobbet sedan 2003, men vi är ganska tålmodiga. Först var det inflyttningsfest som aldrig blev av, sedan var det diverse andra anledningar till att ha fest som på något vis rann ut i sanden. Men nu slog han alltså till och bestämde att vi skulle ha avskedsfest för Jenny.

Saker och ting gick inte riktigt min väg på jobbet idag, så istället för att åka hem, lämna Remus plus en massa spillvirke som snälla personer på jobbet samlar ihop åt mig och som jag just idag fyllt min bil med, samt svida om till något lite mer presentabelt så fick jag åka till Björnfesten direkt från jobbet, med tax och bilen fylld av ved, iklädd mjukisbyxor och luvtröja. Ja, nu ser vi ju varandra på jobbet varje dag, så det var kanske inte hela världen i och för sig, men ändå.

Vet inte riktigt vad jag hade väntat mig hemma hos Björn, men kanske något i stil med att vi skulle äta pizza och snacka lite skit, men ack vad jag bedrog mig. Först fick vi bubbel och tilltugg. Sedan serverades fisksoppa med hembakat bröd. Därefter entrecote med potatisgratäng och gorgonzolasås. Till dessert var det hemgjord pannacotta med färska hallon och slutligen kaffe och kladdkakemuffins med vispgrädde.

Trevligt var det också. Är just nu så sjukt mätt att jag knappt orkar röra fingrarna över tangentbordet. Och trött. Jag minns knappt hur det var att INTE vara halvdöd av trötthet klockan 22 en fredagskväll. Har det ens hänt att man en gång i tiden kunde få för sig att GÅ UT klockan 22 en fredagskväll, och dessutom röja runt på stan halva natten? Den personen är inte längre jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar